آپلود عکس


آپلود عكس

آپلود عكس

آپشن های الکترونیکی در 206 و 207 - مکانیک خودرو


مکانیک خودرو
خودرو وشناسایی قطعات وعیب یابی آنها
قالب وبلاگ

آن چه از 206 نمی‌دانستید، آپشن‌های الکترونیکی در پـــژو 206 و 207

 


پژو 206 محصول سال 1997 کشور فرانسه است. این خودرو که هم در زمان خود و هم در حال حاضر جزء خودروهای پیشرفته و روز دنیا به شمار می‌آمد، مجهز به سامانه الکترونیکی مالتی‌پلکس است که در حقیقت، دسته‌سیم سنتی خودروهای قدیمی را حذف می‌کند. در این سامانه، کلیه دستوراتی که راننده صادر می‌کند، به یک واحد مرکزی الکترونیکی (BSI) ارسال و از آن جا، فرمان لازم برای عملگر مربوطه صادر می‌شود. در حال حاضر از شبکه مالتی‌پلکس روی خودروهایی نظیر سمند و سورن نیز به جای دسته‌سیم معمولی استفاده می‌شود. این سیستم در اواخر دهه 1980 توسط شرکت آلمانی بوش ابداع شد.
هوشمند شدن فرامین برقی و الکترونیکی در خودرو با استفاده از ارسال یک‌سری کد در شبکه، باعث می‌شود که خودروساز بتواند علاوه بر تسهیل فرایند عیب‌یابی و کمک به بخش خدمات پس از فروش، عملکردها و حالات و یا همان فیچرهای مختلف را برای رفاه، ایمنی و امنیت راننده و سرنشینان طراحی کرده و مهیا سازد. در پژو 206 که از ابتدا تاکنون به صورت مالتی‌پلکس تولید می‌شود، ریزه‌کاری‌های فنی و الکترونیکی پیش‌بینی شده است که فعال و غیرفعال شدن آن از طریق برقراری ارتباط با BSI خودرو قابل اجراست. BSI یک واحد الکترونیکی است که ارتباط میان کلیه واحدهای الکترونیکی یا اصطلاحا ECUهای موجود در بخش‌های مختلف خودرو از قبیل موتور، گیربکس اتوماتیک، ترمز ضدقفل، تهویه مطبوع خودکار و امثالهم را برقرار و مدیریت می‌کند. تغییر در تنظیمات BSI که توسط دستگاه عیب‌یاب یا همان دیاگ صورت می‌گیرد، در تمام نمایندگی‌های ایرا‌ن‌خودرو و نیز تعمیرگاه‌های مجهز به این دستگاه قابل انجام است. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین امکاناتی می‌پردازیم که شاید بسیاری از شما خوانندگان عزیز با همه یا برخی از آن‌ها در خودروهای خانواده 206 شامل هاچ‌بک و صندوق‌دار آشنا نبوده و یا به آن دقت نکرده باشید.
 
1-  هشدار سرعت، با قابلیت انتخاب سرعت مورد نظر به منظور هشدار به راننده مبنی بر تخطی از سرعت تعیین‌شده.توسط دستگاه عیب‌یاب می توان هشدار مربوط به سرعت را در خودرو فعال کرد؛ مسیر فعال‌سازی در منوی سیستم به این شرح است.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Warnings
گزینه Excess speed function present
در این قسمت می‌توان سرعت مورد نظر را وارد کرده و هشدار سرعت را فعال کرد. توجه داشته باشید غیر فعال بودن با وارد کردن عدد 255 تنظیم می شود، سرعتی که در واقع خودرو هیچ‌گاه به آن نخواهد رسید.
2-  روشن شدن خودکار فلاشر در زمان ترمز شدید در هنگام ترمزهای ناگهانی و شدید، روشن شدن فلاشر خودرو با هشدار به رانندگان پشت‌سری مانع بروز تصادف می شود، به همین منظور توسط دستگاه عیب‌یاب می توان فلاشر خودکار را در خودرو فعال کرد.
BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling 
گزینه:switching on of the hazard warning on sharp deceleration 
برای فعال کردن به present تغییر دهید.
3-     روشن شدن نور بالا و نور پایین به صورت هم‌زمان در هنگام استفاده از نور بالای دائم
در خودروهای عادی، وقتی نور بالای موقت را با نگه‌داشتن اهرم فعال می‌کنید، هر دو فیلامان نورپایین و نور بالا روشن می‌شوند، اما وقتی حالت نور بالای دائم را انتخاب کرده و دست‌تان را از روی اهرم بر می‌دارید، فیلامان نور پایین لامپ خاموش شده و فقط رشته مربوط به نور بالا روشن می‌ماند، اما در 206 این امکان وجود دارد که در هنگام نور بالای دائم هم نور پایین روشن بماند. برای فعال کردن این حالت، مسیر زیر را در BSI دنبال کنید.
BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزینه :type of headlamps
برای فعال کردن، آن را روی حالت double reflector قرار دهید. توجه داشته باشید این گزینه برای چراغ های کریستالی با دو لامپ در هر چراغ مناسب است و در چراغ های مات که دارای لامپ های دوکنتاکت یک‌پارچه هستند توصیه نمی‌شود زیرا احتمال آسیب وجود دارد. ضمنا باید به این نکته هم توجه داشت که هنگامی که از نور بالا و پایین در چراغ‌های کریستالی به صورت هم‌زمان استفاده می‌کنید اگر چراغ‌های مه شکن جلو را نیز فعال کنید به صورت اتوماتیک نور بالا خاموش خواهد شد زیرا انعکاس نور بالا در هوای مه آلود به شدت برای چشم راننده مضر است و علاوه بر این، بار سیستم برق را نیز افزایش می‌دهد. بدیهی است با خاموش کردن چراغ‌های مه شکن جلو مجددا حالت نوربالای چراغ‌های کریستالی جلو فعال خواهد شد.
4-  قفل شدن خودکار قفل درها با افزایش سرعت به بیش از 10 کیلومتر در ساعت. برای افزایش سطح ایمنی و امنیت خودرو و جلوگیری از ورود به عنف سارقان به داخل خودرو، بهتر است این گزینه فعال باشد تا به محض حرکت خودرو، درها به صورت خودکار قفل شوند:
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Locking / Unlocking  
گزینه :lock doors while drive
به منظور فعال‌سازی،آن را روی present قرار دهید. (در مدل های جدید عموما فعال است.) توجه داشته باشید در مدل هایی که کلید فلاشر به صورت دوتکه است، با نگه‌داشتن چندثانیه‌ای کلید قفل‌کن درها در زمان باز بودن سوییچ، این گزینه همراه با صدایی دینگ‌مانند، فعال یا غیرفعال می شود.
5-  قفل شدن خودکار درها در صورتی که بعد از باز کردن قفل مرکزی، به مدت 30 ثانیه هیچ یک از درها باز نشود.
گاهی اوقات دکمه‌های روی سوییچ خودرو که مربوط به قفل مرکزی است، سهوا یا توسط کودکان فشرده می‌شود که اگر خودرو در محدوده موثر بُرد قرار داشته باشد قطعا در باز خواهد شد. برای همین و به منظور جلوگیری از سرقت خودرو یا اشیای داخلی آن، اگر هر یک از درها تا 30 ثانیه باز نشود، مجددا به صورت خودکار به حالت قفل در می‌آید.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Locking / Unlocking 
گزینه Automatic Re-Locking:
به منظور فعال‌سازی این آپشن، حالت را از Absent روی Present قرار دهید. توجه داشته باشید برای فعال‌سازی این گزینه، باید تعریف شکل اتاق را در BSI تغییر دهید و از حالت پنج‌در (هاچ بک) به Estate یا استیشن تغییر بدهید. به منظور انجام این کار به نشانیBSI---->Configuration----> Customer Option ----> Miscellaneous 
رفته و گزینه Body Work را به Estate تغییر دهید. در صورت عدم تغییر این گزینه، قابلیت قفل اتوماتیک بعد از 30 ثانیه، فعال نخواهد شد.
6-  روشن ماندان چراغ های جلو به مدت 30 ثانیه پس از خاموش کردن خودرو: در مکان‌های تاریک مانند پارکینگ‌ها، ورودی ویلا‌ها و مکان‌هایی که در آن‌ها نیاز به نوردارید با یک بار فشار دادن دسته راهنما به سمت بالا می‌توانید از نورچراغهای جلو به مدت 30 ثانیه بهره ببرید. این گزینه که به «چراغ همراهی تا منزل» معروف است با نشانی زیر قابل فعال شدن است.
BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزینه Follow Me Home را به present تغییر دهید تا فعال شود. با فعال‌سازی این سیستم، پس از خاموش کردن موتور و در آوردن سوییچ، یک بار اهرم چراغ جلو را به سمت خود بکشید (نور بالا بزنید)؛ در این حالت چراغ های بزرگ خودرو روشن خواهند ماند. حال می‌توانید از خودرو پیاده شده و درها را قفل کنید. پس از 30 ثانیه، چراغ ها به صورت خودکار خاموش می شوند.
7-   تهویه مطبوع خودکار (غیر از تیپ دو و تیپ‌های پایین 206 اس‌دی): یکی از برنامه های تعریف شده برای تهویه مطبوع خودکار در تیپ‌های 3، 5، 6، وی8 و وی9، دکمه بخارگیر شیشه هاست. با فشردن این دکمه، پنکه تهویه هوا را با حداکثر دور به دریچه های زیر شیشه جلو هدایت می کند، کولر روشن و دریچه هوای بیرون باز می شود. در این حالت شاهد خواهید بود که پس از چند ثانیه بخار شیشه‌ها زدوده شده و با فشردن دوباره کلید بخار گیر، سیستم به تنظیمات قبلی خود باز خواهد گشت.
8-   جلوگیری از آسیب به تیغه‌های برف‌پاک‌کن: چنان‌چه در هوای بارانی قبل از خاموش کردن موتور، فراموش کنید برف پاک‌کن را خاموش کنید، یا در حالت سوییچ بسته، وضعیت دسته برف پاک‌کن سهوا یا به دلیل بازیگوشی کودک تغییر کند، پس از باز کردن مجدد سوییچ و روشن کردن موتور، برای جلو‌گیری از آسیب به تیغه‌ها، برف پاک‌کن به حرکت در نخواهد آمد، مگر این‌که در حالت موتور روشن،‌مجددا وضعیت دسته برف پاک‌کن را تغییر دهید.
ضمنا بدلیل بلند بودن یکی از بازوهای برف پاک‌کن، تعویض تیغه‌ها در وضعیتی که تیغه‌های برف ‌پاک‌کن در وضعیت نقطه مرگ پایین (حالت پارک) قرار دارند به سختی امکان‌پذیر است، به همین منظور برای تعویض تیغه‌ها لازم است پس از خاموش کردن موتور، یک بار دسته برف پاک‌کن را تحریک کنید تا برف پاک‌کن به آخرین حد بالایی برسد؛ در این هنگام به راحتی می توانید نسبت تعویض تیغه ها اقدام کنید.
9-   برف‌پاک کن هوشمند حساس به سرعت: در هنگام رانندگی با سرعت بالا اگر از برف پاک‌کن با دور بالا استفاده کنید، متناسب با کاهش سرعت خودرو، دور برف پاک‌کن نیز کاهش یافته و با سرعت‌گیری مجدد، دور برف پاک‌کن نیز به حالت قبل باز می گردد. چنان‌چه سرعت خودرو به کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت برسد، به صورت خودکار مقداری مکث بین هر بار عمل کردن برف پاک‌کن به وجود می آید (اصطلاحا به حالت بهاره می‌رود). در این حالت در صورتی که حالت لحظه ای دسته برف پاک‌‌کن تحریک شود، تیغه برف پاک‌کن نیمی از مسیر خود را طی کرده و با تحریک دوباره به جای خود باز می گردد.
10-  روشن شدن خودکار برف‌پاک‌کن عقب در زمان استفاده از دنده عقب: در مدل هاچ‌بک در روزهای بارانی وقتی از برف پاک‌کن استفاده می‌کنید، به محض این‌که خودرو را در دنده عقب قرار می دهید، برف پاک‌کن عقب نیز خودرو به منظور فراهم ساختن دید بهتر برای راننده، به صورت خودکار اقدام به پاک کردن شیشه عقب می‌کند.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Visibility
گزینه:Automatic Rear Wiping
به منظور فعال‌سازی present شود. با فعال‌سازی گزینه برف پاک‌کن شیشه عقب در دنده عقب، توسط دستگاه، در صورت روشن بودن برف پاک‌کن جلو به محض درگیر شدن دنده عقب، برف پاک‌کن عقب نیز به جهت کمک به دید بهتر در بارندگی، به صورت خودکار فعال خواهد شددر صورتی که مدت زمانی کوتاه از خاموش کردن برف پاک کن جلو گذشته باشد و دنده عقب درگیر شود، برف پاکن عقب فقط یک بار عمل می کند.
11-      استفاده از شیشه بالابر ها و آیینه های برقی به مدت 45 ثانیه و برف پاک کن ها تا 60 ثانیه: پس از بستن سوییچ و خارج کردن آن، قبل از باز شدن حداقل یکی از درهای جلو، تا 45 ثانیه می توان از شیشه بالابر ها و آیینه های برقی و تا 60 ثانیه از برف پاک‌کن ها استفاده کرد.
12-      استفاده از سیستم صوتی تا 30 دقیقه بعد از خاموش شدن خودرو: بعد از خاموش کردن موتور و بستن سوئیچ، امکان استفاده از سیستم صوتی خودرو، حداکثر به مدت 30 دقیقه (بر اساس میزان شارژر باتری) وجود دارد.
13-     بعد از این مدت سیستم برقی خودرو جهت محافظت از شارژ باتری وارد حالت اقتصادی (eco mode) می شود. جهت ادامه استفاده از این ادوات باید موتور را یک بار روشن کنید.
14-      امکان انتخاب قطر چرخ: تعداد سه گزینه جهت انتخاب قطر کلی چرخ را می توان توسط دستگاه عیب یاب انتخاب کرد این ویژگی فقط در مدل های مجهز به سیستم ضد قفل ABS قابلیت فعال سازی دارد.در صورت تمایل به تغییر سایز رینگ چرخ، سعی کنید یکی از مشخصات ذکر شده در این فهرست را انتخاب کرده تا از بروز خطا و اختلال در محاسبات سرعت خودرو و عملکرد سیستم ترمز ضد قفل جلو‌گیری شود.
15-    F)یافتن خودرو در پارکینگ ها ind Me): هنگامی که خودرو در مکانی پارک شده باشد با فشردن کلید قفل بر روی ریموت قفل مرکزی فلاشر خودرو به مدت پنج ثانیه و با ضرب آهنگ تندی شروع به روشن شدن می کند. این قابلیت باعث می شود راننده در مکان های تاریک مانند پارکینگ های عمومی به راحتی محل پارک خودرو را بیابد.
16-     ضد سرقت بودن رادیو پخش: با توجه به این‌که رادیو پخش 206 حتما باید توسط دستگاه دیاگ برای خودرو معرفی شود در صورتی که به هر دلیل سوکت برقی آن جدا شود در هنگام استفاده صدای گوش خراشی هر 10 ثانیه یک‌بار از طریق بلندگو ها پخش خواهد شد و برای رفع آن حتما باید کد مربوطه مجددا برای خودرو و رادیو پخش تعریف شود. این کد غالبا همان شماره VIN خودرو است.
17-     روشن ماندن چراغ سقف: پس از خاموش کردن موتور و خروج کلید از داخل مغزی سوییچ، چراغ سقفی خودرو بمدت 30 ثانیه روشن می‌ماند. این ویژگی باعث می‌شود براحتی بتوانید در هنگام شب وسایل و لوازم خود را جمع آوری کرده و سپس از خودرو پیاده شوید.
18-     فعال شدن هشدار درها: هنگامی که خودرو روشن است با باز شدن هر یک از درها زنگ یا صدای هشدار گونه‌ای به صدا در آمده و چراغ سقفی نیز اگر در حالت در باشد روشن و خاموش می‌شود. همچنین هنگامی که پیشرانه را خاموش کرده و قصد پیاده شدن از آن‌را داشته باشید ولی چراغ‌ها روشن باشند هشدار مشابهی به هنگام باز شدن در راننده بصدا در می‌آید. این ویژگی در مورد جا ماندن کلید خودرو در داخل مغزی سوییچ نیز صدق می کند، یعنی اگر کلید را از مغزی سوییچ خارج نکرده باشید به هنگام باز شدن در راننده هشدار به صدا در می آید.
19-     ) :بی‌صدا کردن رادیو پخش Mute)گر در هنگام گوش کردن به صدای رادیو‌پخش، نیاز فوری به بی‌صدا کردن آن داشته باشید می‌توانید با نگه داشتن همزمان دکمه‌های بالا و پایین ولوم رادیو پخش که در پشت دسته کنترلی آن و در زیر دسته برف پاک کن قرار دارد نسبت به بی‌صدا کردن رادیو اقدام کنید. برای فعال کردن مجدد آن کافی است یکی از دکمه های بالا و یا پایین را مجددا فشار دهید.
 
مودهای شبکه برق 206 و 207 مولتی پلکس
 حالت آماده‌باش
 شبکه برق پس از خاموش کردن خودرو و عدم استفاده از تجهیزاتی مثل ریموت قفل مرکزی، باز کردن درها، بوق، چراغ‌ها و... به خواب می‌رود. بنابراین انجام هرگونه عملیات روی سیستم برقی، جداکردن کانکتورهای ECU یا BSI و موارد مشابه، باید پس از به خواب رفتن سیستم باشد تا از وارد آمدن آسیب به قسمت‌های مختلف جلوگیری شود. برای این منظور، پس از خاموش کردن خودرو، ابتدا در موتور را باز کنید، سپس درهای خودرو را بسته و سه تا پنج دقیقه صبر کنید و در نهایت کابل مثبت باتری را جدا کنید.
پس از خاموش شدن خودرو تغذیه شبکه به مدت 65 ثانیه در حالت آماده‌باش یا استندبای باقی می‌ماند. البته در صورتی که در سمت راننده باز شود، همراه شنیدن صدای یک رله در BSI تغذیه قطع می‌شود و چراغ روی کلیدهای شیشه بالابرها خاموش و شبکه آماده برای به خواب رفتن می شود. به خواب رفتن شبکه، همراه با خاموش شدن نمایشگر کیلومتر و به دنبال آن بعد از حدودا سه دقیقه پایین آمدن کامل عقربه نمایشگر هاست.
حالت بیدارباش
اگر پس از به خواب رفتن سیستم، قفل مرکزی فعال و درها باز شوند و یا به طور کلی در سیستم برق فرمانی صادر شود، سیستم بیدار می شود. (توجه کنید که وارد حالت آماده‌باش نمی شود. (بیدار شدن سیستم همراه با روشن شدن نمایشگر کیلومتر، و کالیبره شدن عقربه ها (تنظیم نقطه صفر عقربه) است.
حالت صرفه‌جویی
در صورتی که در حالت خاموش بودن خودرو، جریان بیش از حد از خودرو گرفته شود، BSI برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی خودرو را به حالت صرفه‌جویی یا  Eco Mode وارد می کند، مثل روشن بودن بیش از حد رادیو پخش در حالت موتور خاموش، روشن ماندن چراغ سقفی داخل خودرو و یا روشن ماندن چراغ داخل صندوق عقب خودرو.
پایشگر واحد سرویس موتور
هنگامی که سوییچ را باز می‌کنید یک علامت آچار به همراه یک مقدار عددی در صفحه کیلومتر خودرو ظاهر می شود این واحد عددی که معمولا بر روی عدد 20هزار تنظیم شده است نشانگر میزان کارکرد موتور خودرو و نیاز به سرویس آن از قبیل تعویض روغن موتور، فیلتر ها و بازدید سطح روغن ترمز و مایع خنک کننده دارد. این واحد عددی از چندین حسگر مختلف اطلاعات را دریافت کرده و کاهش عدد مربوط نزدیک شدن به زمان سرویس موتور را اعلام می کند. این حسگرها اطلاعاتی از قبیل مدت زمان کارکرد موتور، برآورد کارکرد موتور در حالت خلاص یا گیر افتادن در ترافیک شهری، افزایش یا کاهش درجه حرارت محیط و موتور،کیلومتر پیمایش خودرو و حتی زمانی که خودرو به مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته باشد را به BSI انتقال داده و BSI نیز بسته به شرایط عنوان شده از واحد عددی مذکور کسر می نماید؛ برای مثال ممکن است شما در گرمای تابستان حدود 100 کیلومتر را با سرعت بالا طی کنید ولی عددی که از واحد مربوطه کسر می شود در حدود 300 واحد باشد. پس از انجام سرویس ادواری و تعویض روغن موتور بهتر است این واحد عددی را برای مراجعات بعدی مجددا تنظیم و اصطلاحا ریست کنید. برای این کار کافی است انگشت دست خود را بر روی دکمه زیر کیلومتر شمار قرار داده و سوییچ خودرو را باز کنید. در این هنگام عدد 10 = بر روی نمایشگر کیلومتر فعال شده و شمارش به صورت معکوس تا عدد صفر آغاز می شود. پس از صفر شدن عدد مذکور با یک‌بار باز وبسته کردن سوییچ خودرو مجددا عدد 20هزار برای کنترل سرویس ادواری خودرو تنظیم می‌شود.
نشانگر مقدار روغن
با باز کردن سوییچ خودرو در هنگامی که موتور سرد باشد، با شش خانه مربع شکل در صفحه کیلومتر روبه‌رو می شوید. این مربع های کوچک نشانگر سطح روغن موتور است. بدیهی است اگر بلافاصله بعد از خاموش کردن موتور یعنی در حالتی که موتور خودروو گرم باشد مجددا بخواهیم موتور را روشن کنیم با باز کردن سوییچ خودرو این مربع ها به صورت چند خط صاف کوچک و به حالت چشمک زن روشن خواهند شد و دلیل آن هم این است که حسگری که اطلاعات سطح روغن را به BSI منتقل می کند روی کارتل روغن قرار داشته و هنگامی که موتور خودرو گرم باشد طبیعی است که مقدار کمی از روغن در کارتل موجود بوده و بقیه در سایر اجزا موتور قرار دارد.
امکانات سخت افزاری
در صورت نصب سخت افزار های فابریک مانند سیستم شیشه شوی چراغ های جلو، و فعال سازی گزینه آن در تنظیمات توسط دستگاه، امکان استفاده از این سیستم‌ها نیز میسر خواهد شد.
در گزینه برف‌پاک‌کن خودکار، سرعت برف پاک‌کن به صورت استاندارد، بر اساس سرعت خودرو تغییر می کند (در حالت تناوبی) اما با نصب حسگر نور و باران روی شیشه جلو و نصب دسته راهنما و برف پاکن مجهز به حالت خودکار و فعال سازی نرم افزار مربوطه توسط دستگاه، می توان از کنترل خودکار چراغ ها و برف پاک‌کن ها، بر اساس روشنایی محیط و شدت بارش باران نیز بهره برد. (سیم‌کشی این سیستم ها انجام شده است.)
صفحه اطلاعات چندمنظوره بالای داشبورد برای مدل ایران، به صورت استاندارد از نوع تایپ A در نظر گرفته شده اما امکان نصب تایپ B با قابلیت نمایش دما، ساعت،تاریخ، اطلاعات مربوط به مصرف سوخت، سرعت میانگین، و مسافت قابل پیمایش و اطلاعات سیستم صوتی در چند خط به صورت هم‌زمان، پیغام باز بودن درهای خودرو به صورت گرافیکی و اعلام پیام های هشدار مانند بالا بودن ترمز دستی، پایین بودن سطح سوخت خوردو، بالا بودن دمای مایع خنک کننده موتور و... همچنین اعلام وجود خطا در سیستم هایی نظیر ABS ، کیسه هوا و... به صورت نوشتاری قابل نمایش خواهد بود. در نوع تایپ C علاوه بر موارد نوع B قابلیت نمایش اطلاعات GPS نیز وجود دارد.
در صورت نصب سخت افزار های مربوط به سیستم کروز کنترل، شامل دسته کنترل آن در سمت چپ فرمان و پدال گاز با سوکت 5 پایه و فعال سازی سیستم از طریق دستگاه، این قابلیت ارزشمند به تجهزات خودرو اضافه خواهد شد. توضیح این که مدل های تولیدی قبل از سال 1385 فاقد چراغ کروز کنترل در صفحه کیلومتر هستند بنابراین برای این مدل ها، صفحه کیلومتر نیز باید تعویض شود.
در صورت تعویض قفل کمربند ایمنی راننده با مدل مجهز به کلید هشدار برای مدل هایی که در صفحه نشان‌دهنده ها دارای چراغ هشدار کمربند هستند، امکان فعال سازی چراغ و بوق هشدار نبستن کمربند با دستگاه وجود خواهد داشت.
امکان تجهیز به سیستم کنترل پایداری خودرو(ESP)  با نصب حسگر زاویه چرخش فرمان و حسگر سنجش انحراف جانبی  خودرو، تعویض مجموعه ترمز ضدقفل با نوع مجهز به  ESP، مدل بوش MK60 و معرفی توسط دستگاه امکان پذیر است.
امکان استفاده از گرمکن صندلی های جلو نیز پس از نصب کلید و المنت ها به صورت استاندارد وجود دارد.
نصب چراغ داخل جعبه داشبورد و چراغ مطالعه روی سقف، تنها به تهیه و نصب کلید و چراغ بدون نیاز به معرفی، قابل راه اندازی است. سوکت های مربوط به این سیستم ها پشت کنسول وسط در مدل های با تهویه مطبوع اتوماتیک موجود است و پشت کنسول وسط زیر چراغ سقف جا سازی شده است.
[ ۱۳٩۳/۳/٤ ] [ ۸:٥٠ ‎ب.ظ ] [ مهندس علی فرجی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی
امکانات وب
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز



انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس